יוני 6, 2010
לא הלכתי להפגנת השמאל אתמול
ואני לא מצטער. עם המסר של המארגנים – הממשלה מטביעה את כולנו – אני מסכים. לגמרי. אבל היתה לי הרגשה שההפגנה הזאת תדגים שוב את אותם דברים שבגללם השמאל הצדקני הוא גם מטעה וגם מזיק, וגם חסר השפעה פוליטית. ממש ממש לא היה לי חשק לעמוד ליד חבורת צדקנים וצבועים שידקלמו את קו ההסברה של ארדואן, בשם זכויות האדם והשלום כמובן. אנשים שיסבירו לי שה"מרמרה" היא ספינה של פעילי שלום. המסר של המארגנים מצויין – יריב אופנהיימר ניסח אותו בזהירות, ראיתי את האי-מיילים. אבל מה יצא? הפגנה שאומרת ת שהטורקים צדיקים.
הממשלה הזאת מטביעה אותנו. זה נכון. אבל ברגעים הראשונים, כשנתקלים בגל השינאה והצביעות העולמי שקונה בשמחה את השקר הזה, שחמאס היא מפלגת השלום וישראל היא קלגס חסר דעת, תהיה כאן הצטופפות סביב מדורת השבט. מפחד. והפחד מוצדק. ישראל נמצאת בסכנה ממשית מאד. באמצע המזרח התיכון, בלי לגיטימציה בינלואמית היא עשויה שלא לשרוד. אני לא רוצה לבוז לפחד הזה. וברגע הזה הפגנה כזאת תתפרש כהצטרפות לגל השינאה.
ואז התברר שהיא לא רק תתפרש כהצטרפות לגל השינאה. היא אכן הצטרפות לגל השינאה. ולא כי צלי רשף, או יריב אופנהיימר רוצים בחורבנה של ישראל. הם לא. אבל מי שמחזיק עכשיו דגל טורקיה, מי שמתחס עכשיו ובשם זכויות אדם תומך בחמאס, או בשם "מדינת כל אזרחיה" נותן חסות למתקפה על זכותם של היהודים להגדרה עצמית – שלא יספר לנו שהוא שוחר שלום. שמאל שלא ידע להתנער מהלאומנות שמתחפשת לזכויות אדם, ממכחישי שואה ארמנית שמתחזים לחסידי אומות העולם, מגזענים שמתחפשים לקורבנות, שלא יצפה להשפיע, ושלא יצפה לשכנע.
אם ההפגנה הזאת יצרה את הרושם שלהתנגד לנתניהו זה להיות בצד של ארדואן, היא גרמה נזק, והיא עיכבה את הדחת נתניהו. השאלה היא איך לשכנע את הישראלים שצריך להעיף את נתניהו בגלל שאנחנו נגד ארדואן, נגד החמאס, לא בעדם.
יוני 6, 2010 at 7:49
אני חייב להודות שאני עדיין יושב על הגדר בשאלת נתניהו. אתה יכול להסביר למה, בעצם, צריך להעיף את נתניהו?
הטיעון שנתניהו העלה לגבי למה היה צריך לעצור את המשט היה שאי עצירתו מכרסמת במצור ומקשה על עצירת המשט הבא, שאולי כן היה מכיל נשקים. יש למישהו טיעון הגיוני נגד הטיעון הזה?
יוני 6, 2010 at 8:44
הממשלה הטביעהאת הישראל, השמאל הטביע את עצמו. במידה מסויימת בשתי המקרים זה נובע מאותו סוג של עיוורון וחוסר יצירתיות.
יוני 6, 2010 at 9:04
ההפגנה שהיתה אתמול היתה אחת ההפגנות המטומטמות ביותר שיצא לי לראות על מסך הטלויזיה וברשת. במקור היא היתה אמורה להיות על 43 שנות "כיבוש", אך בסופו של דבר היא נראתה בדיוק כמו ההפגנות בחו"ל נגד ישראל. אם מישהו מעורכי הטלויזיה בחו"ל יצטרך תמונות חיזוק להציג עמדה נגד ישראל, הוא יוכל לקחת את הוידאו שצולם אתמול ולהראות שגם הישראלים הם .. נגד עצמם (יש סבירות גבוהה שבחדשות שם לא יכניסו את העניין ה"פעוט" שיש פה ימין ושמאל).
אני חושב שכאן בבלוג עברנו על כל הטענות לעניין ה"כיבוש" שוב ושוב, בלי להגיע למסקנות כלשהם. כימני בדעותיי אני יכול לאמר שאם סוף סוף נכנסה נקודה מסויימת ל"ראש" של השמאל אז הו היתה הנקודה שהפלסטינים עושים הכל על מנת שלא לסיים עם הסכם קבע. אם יש נקודה מסויימת שכן נכנסה ל"ראש" הימני, זה שאנחנו כן נצטרך לתת שטחים. כמובן שהמרחק בין מה שהשמאל רוצה לתת לבין מה שהימין מוכן לתת הוא מרחק ענק מצד אחד, אבל הגיע הזמן (לדעתי) להתחיל לחשוב חיובי, ועל כך שיש איזו שהיא התקרבות בין ימין לשמאל, ובימים אלו גם זה משהו.
יוני 6, 2010 at 10:16
הסמול הרדיקלי במידה מסויימת בעד ארדואן והחמאס, לא במובן שהוא חולק איתם ערכים אלא בעובדה שהוא מקבל את הנרטיב הפלסטינאי פשוטו כמשמעו.
יוני 6, 2010 at 14:55
תשובה לשחר:אתן לך סיבה אחת ועיקרית למה צריך שנתניהו יעוף :שמעת לפני הבחירות אדם דתי
תשובה לשחר:סיבה אחת למה נתניהו צריך ללכת ומהר:דיברתי פעם לפני הבחירות עם אדם דתי(ברסלב) שהסביר לי למה צריך להצביע לנתניהו ורק לו: נתניהו במדיניות שלו יקרב את מלחמת גוג ומגוג וכידוע אחרי גוג ומגו מי יגיע???? כמובן….המשיח.וזו רק דוגמה אחת למצביע אחד שבא מישיבה אחת מאחד הזרמים הפחות קיצוניים שיש לנו בארצינו המתחרדת רוצה עוד דוגמה? תשאל את כל החרדים ויהיו לך מאות אלפי דוגמאות וסיבות למה להעיף את נתניהו שוחר המלחמות המצו'איסטיהחלקלק !!!!
אני יורדת מהארץ,נואשתי
יוני 6, 2010 at 17:18
דפנה- שיהיה לבריאות. רדי. תיהני. תמסרי ד"ש. לפי כל סימני השאלה והקריאה, הגוג והמגוג, ניכרת הבהלה הקצת מוטרפת שלך. אז דיברת עם איזה ברסלבי שבטח לפני חצי שנה עוד אכל אקסטות על איזה חוף ועכשיו הוא מלהג על גוג ומגוג. הוא גרוע בעיני פחות מנאורים ממושקפים שמתים לתפוס תמונה בסי אן אן, ללטף לעצמם את המצפון היפה שלהם ואחר כך לסיים את הערב בהפוך קטן ברוטשילד.
רדי. שם, בחוץ לארץ, הרי הכל יפה יותר, נאור יותר, אין חרדים ואין ימנים ואין יהודים. סליחה, יהודים עוד יש. אבל זו שאלה של זמן.
יוני 6, 2010 at 17:30
דפנה, אני חושש שהקשבת לברסלבי שלא מכיר ממש את החומר אפילו. פתחי ויקיפדיה בערך "גוג ומגוג" ותקראי, במיוחד את הקטע מ-ילקוט השמעוני. חושבת שלגבי איראן יש חילוקי דעות בין ליבני, ברק וביבי? כי במקרה הזה התשובה היא שלילית. האזנת למישהו הזוי ומכאן גזרת את אשר גזרת. בגלל זה את רוצה לרדת מהארץ? ירידה נעימה.
יוני 6, 2010 at 17:53
מדהים איך בתור עיתונאי מרשה לעצמו טאוב לכתוב דעה כל כך מגובשת בלי להיות בזירת הארוע. כל מי שהיה אתמול שם ראה את דגלי ישראל מתנופפים בגאווה וכל מי שרצה בכך נופף בהם בעצמו.
טאוב אוהב לספר לנו מה לא טוב עם המחאה שלנו נגד הממשלה וכמו תמיד לעטוף את הטענות שלו בכל מני חידודים והתפלפלויות שכביכול אמורות להציג את הדברים באור אינטיליגנטי יותר אך האמת היא, מר טאוב, שהיית חסר מאוד אתמול. במקום לבוא "עם דגל ישראל ביד שמאל" ולומר את האמת על הממשלה האנטי ישראלית הזאת בחרת לחכות בצד, לקרוא חצי ידיעה יום אחרי בעיתון, ולכתוב מכתב גלוי דווקא ליריב אופנהיימר שהוביל את המצעד עם דגל ישראל (אם כי תמיד תוכל להאשים אותו שרוב המצעד הוא הניף אותו בידו הימנית). ההעדרות שלך מהמחאה אתמול ועוד יותר, התקיפה שלה היום הייתה אנטי ישראלית, אנטי שמאלנית, אנטי פטריוטית ואם להשתמש במינוחים שלך, שירתה בעיקר את אויבנו.
שבוע טוב
יוני 6, 2010 at 22:32
כל מילה בסלע! אתה מהדמויות הציבוריות הבודדות שאני מזדהה עם דעותיהם כמעט ותמיד!
יוני 6, 2010 at 22:42
"הטיעון שנתניהו העלה לגבי למה היה צריך לעצור את המשט היה שאי עצירתו מכרסמת במצור ומקשה על עצירת המשט הבא, שאולי כן היה מכיל נשקים. יש למישהו טיעון הגיוני נגד הטיעון הזה?"
לא נגד, אלא בעד, וחשוב.
את חוקיות המצור אנחנו מבססים על הסכם סן ראמו. סעיף 95 הוא זה:
95. A blockade must be effective. The question whether a blockade is effective is a question of fact.
ואני אתן לוויקפדיה להסביר:
One of the agreed rules was that a blockade had to be effective in order to be lawful. This banned so-called "paper" blockades — blockades that were declared to the blockaded nation, but were not actively enforced, allowing the blockading party to seize the cargo of neutral states trading with blockaded harbors
כלומר, המצור חייב לפעול על כל הספינות, אחרת הוא לא חוקי. ככזה, אין ברירה אלא לעצור אותו. משם זה רק עניין של איך, והאיך שנבחר הוא הנקי וההומניטרי ביותר האפשרי בהנחה שיש על הספינות באמת פעילי שלום שלא יתקפו את החיילים.
הבעיה היתה מקסימום בעיה של מודעין, שלא ידעו מה יקרה על הספינה, וזה סביר נורא בעיני. לדרוש את ראשו של ראש הממשלה על כל טעות טקטית קטנה זה מגוחך בעיני. די כבר עם זה.
[סאן ראמו, לעיונכם]
http://www.icrc.org/ihl.nsf/385ec082b509e76c41256739003e636d/7694fe2016f347e1c125641f002d49ce
יוני 6, 2010 at 23:55
תגובה לשחר:
הסיבה העיקרית שצריך להעיף לא רק את נתניהו אלא את כל הקבינט המסריח שלו ולמעשה את כלל הצמרת הפוליטית עד אחרון השגרירים היא שעובדת קיומו של המשט הזה הייתה ידועה כבר שנה למי שרצה לדעת. הייתה שנה להכין את הקרקע לעצירת המשט, לנסות לעצור אותו לפני שיצא בכלל, אם זה על ידי הסברה, אם זה על ידי פעילות דיפלומטית; במקרה הגרוע היה אפשר להכין את הכוחות יותר טוב להשתלט על המשט באופן צבאי כמפלט אחרון, ולא על ידי שימוש במילים "בכל מחיר".
ומה קרה בפועל? בפועל הצמרת המדינית התעלמה מההתארגנות בטורקיה, לא עשתה דבר, לא העירה את תשומת הלב הבינ"ל למה שמתרחש לפני שזה קרה, לא התריעה בפני איש לגבי דרכי הפעולה שלה. במקום זה יש לך שלושה מאצ'ואים, מתוכם פסיכופת אחד לפחות (לבחירתך), שעסוקים בלנופף בפאלוסים שלהם ולשרוף גשרים קריטיים על פרינציפים, כדי להוכיח שלהם יש יותר גדול. תוך כך גם הם מצליחים לא להקשיב לצמרת הצבאית שלהם שלא תמכה בפעולה צבאית בכלל, ולא מצליחים להרים את המבט מעבר לפופיק של עצמם. זה למה נתניהו צריך לעוף, וגם ברק וגם ליברמן. ואם אפשר ככה להעיף את דני איילון על הדרך מה טוב.
יוני 7, 2010 at 0:23
לול, כל הימנים שונאי ישראל החילונית ש"לא מאמינים" לדפנה.
תנועות ימין כמו אם תרצו ממומנות ע"י נוצרים שמחכים לבואו של ישו אחרי מלחמת סוף העולם. קהילות גדולות של חוזרים בתשובה יושבות ומחכות לבואו של משיח (חב"ד אתם מכירים?) שיגיע גם הוא באותה הסיטואציה.
כל ילד כבר מכיר את זה, אבל ימנים חילוניים, או סתם דתיים שבעיניהם אין בעיה לשקר לפריץ החילוני, יכחישו את המציאות המשיחיסטית.
הרי בשכונה שלי במרכז תל אביב חולי הנפש האלו תולים מודעות שמבשרות על כך בראש חוצות, אבל אתם מעדיפים לשקר לה, לנו ואולי גם לעצמכם מאשר להבין –
החילוניים הקימו פה מדינה (כנגד דעת רבני אירופה), והימין הדתי רוצה להחריב אותה כדי להביא את משיח השקר הבא שלו.
ולא. לא ניתן לכם את הפיתרון הקל של לברוח. הרי בשורה התחתונה, אנחנו הרבה יותר חזקים, ולכם יש רק שקרים, פחדים, חצאי אמיתות ומשיחי שווא.
יוני 7, 2010 at 11:32
גדי,
בווכוחים שלך עם אנשי שמאל אתה נוהג בשטה של "אין לי כלל צורך שתאמר לי מהי עמדתך. אני אקבע מהי עמדתך ואז אראה עד כמה היא שגויה".
וחןץ מזז, אני כלל לא ראיתי דגלים תורכיים (אולי היו).
זאת ועוד:
"הפגנה שאומרת שהטורקים צדיקים" – כאמור אני לא ראיתי ולו סיסמה אחת העוסקת בטורקיה.
"והצביעות העולמי שקונה בשמחה את השקר הזה, שחמאס היא מפלגת השלום וישראל היא קלגס חסר דעת".
לא ראיתי בשום כתבה עתונאית או טלוזיונית "שחמאס היא מפלגת השלום", לעומת זאת כן ראיתי את "ישראל היא קלגס חסר דעת" – ולצערי זה אכן נכון.
ולסיום, עוד קוריוז (קוריוז עצוב): לידי עמד דוד קשאני המגדיר עצמו כאיש מרצ ונשא שלט, בו בין השאר הוא מברך את אנשי שייטת 13 על עבודתם הטובה.
יוני 7, 2010 at 14:31
מזדהה לחלוטין עם תגובתו של איתי מ-6 ליוני 17:53
יוני 7, 2010 at 16:26
גדי, הצטערתי על דבריך המתלהמים, חסרי האחריות ומה לעשות מריחים מהתחסדות ופופוליזם. אני מצרף דברים שאמרתי בהפגנה. מענין אותי אם משהו בהם ניראה לך שגוי. בברכה צלי
"ערב טוב.
באנו לכאן הערב אלפי אזרחים ישראלים חרדים. באנו לכאן יהודים וערבים, גברים ונשים, באנו כי אנחנו מודאגים, אנחנו כועסים, אנחנו זועמים, אנחנו כמעט מיואשים. כמעט אבל לא מיואשים. באנו לומר:
יש אלטרנטיבה לממשלת הכוח, היהירות והטפשות.
יש אלטרנטיבה לממשלת העימות, המצור והמלחמה.
יש אלטרנטיבה לממשלת הבדידות הבינלאומית.
יש אלטרנטיבה לממשלת נתניהו ברק.
צריך לומר לממשלה: העולם כולו אינו נגדנו.
העולם כולו הוא נגד המדיניות שלכם.
נגד מדיניות הכוח והטפשות.
האלפים שהתכנסו כאן הערב הם נגד מדיניות הצפצוף על העולם,
נגד הבידוד המדיני אליו אתם מכניסים את מדינת ישראל.
אנחנו מאמינים שיש דרך אחרת. אנחנו מאמינים שיש פיתרון של שלום, כבוד הדדי, שויון בין אדם לאדם, בין יהודים לערבים,
פתרון של שתי מדינות לשני עמים,
פיתרון בירושלים בירת שתי המדינות ושני העמים.
ובדרך לפיתרון אין מנוס מלהתמודד עם אויבי השלום מבית. והאויבים האלו עמלים יום יום על סיכולו. בראש ובראשונה אלו המתנחלים, שעושים הכל כדי לסכל פתרון. את ההתנחלויות לא צריך רק להקפיא,
את ההתנחלויות צריך לפנות עכשיו ומיד.
אין פתרון בלי לפנות את בית אל. וצריך לומר את זה בקול. לא מדובר על המאחזים הבלתי חוקיים. מדובר על פינוי מיידי של עשרות אלפי מתנחלים. פינוי של עופרה, שילה, קדומים וקרית ארבע. לא מספיק להילחם נגד ניסיונות גירוש האוכלוסיה הפלסטינית משייח' ג'ראח בירושלים, צריך להעביר את המאבק ללב לבו של הסכסוך.
בלי פינוי המדינה הפלסטינית העתידית ממתנחלים לא יהיה שלום.
צריך להזהיר מכאן, אנחנו על הסף של ויתור על פתרון שתי המדינות. אנחנו קרובים לאבד את האפשרות לשלום, והכל בגלל קומץ פנאטי שהתיישב בשטחים שנכבשו היום לפני 43 שנים.
לא נמשיך להיות בני ערובה של המתנחלים.
ההפגנה הזאת הערב היא הפגנה חשובה, אולי הסטורית, כי הערב אנחנו משלבים ידיים כל השותפים למאבק. נמצאים איתנו חברים בעשרות ארגוני שלום, תומכים של מפלגות שונות, ממר"צ וחד"ש ועד לתומכי מפלגת העבודה שבאו לכאן לומר:
אהוד ברק לא מייצג אותנו.
על אהוד ברק ללכת הביתה.
על אהוד ברק לאפשר לתנועת העבודה לחזור לערכיה. ויש איתנו תומכי קדימה, שהצביעו לציפי לבני כי הציגה עצמה כאלטרנטיבה למדיניות גוש הימין בראשות נתניהו. תומכי כל הארגונים וכל המפלגות משלבים הערב ידיים למרות הבדלי ההשקפות בינינו למרות הויכוחים הלא קלים בינינו, אנחנו שותפים היום לקריאה להציל את מדינת ישראל מן ההנהגה הנוכחית שלה.
אנחנו מאוחדים בקריאה לפעול מיד להקמת שתי מדינות שיחיו בשלום זו לצד זו, שתי מדינות שבירתן ירושלים.
אנחנו מאוחדים בדרישה להתחיל לדבר עכשיו ומיד, לא בשיחות קירבה ולא במשא ומתן עקיף. שיחות מיידיות עם אבו מאזן ליישום הפתרון שמקובל היום גם על ההנהגה הפלסטינית.
אנחנו מאוחדים בדרישה מממשלת ישראל:
להודיע עכשיו ומיד על נכונות לשלום עם סוריה תוך ירידה מרמת הגולן.
אנחנו קוראים לפעול כדי להחזיר את ישראל למשפחת העמים. מדיניות של שלום תאפשר דו קיום בכבוד בין יהודים וערבים במדינת ישראל. מדיניות של שלום תאפשר קיום יחסים עם מדינות ערב, תאפשר הענות ליוזמה הערבית,
תאפשר לחדש את מערכת היחסים הידידותית עם טורקיה ועם העם הטורקי,
עם אירופה ועם ארצות הברית בראשות הנשיא אובמה. ובעיקר מדיניות של שלום היא האינטרס הלאומי האמיתי החד משמעי של ישראל.
צריך להציל את ישראל מהנהגתה הנוכחית.
צריך לפעול עכשיו למען שלום עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי."
יוני 7, 2010 at 19:06
עכשיו אתם משלבים ידיים עם שאר אירגוני השמאל?
לראות מה שעובר על השמאל ב-10 שנים האחרונות זה כמו לראות מישהו גוסס בהדרגה, פיזית, נפשית. זה פשוט עצוב.
זה כבר לא נעים להיות בחדר עם החולה, למרות הסימפטיה. קשה להאמין שיש איזה דרך להציל את המצב. השמאל פיתח חסינות מוחלטת לכל נסיון טיפול — מצבור המחלות והתסמינים הוא כבר חזק מדי. טיפולים שאולי היו יכולים להועיל בעבר, עכשיו זה כבר מאוחר מדי.
יוני 8, 2010 at 0:31
לעשות הפגנה בזמן הזה זה חוסר טקט וכול הפגנה שהשתתף בא תוציא אותי קיצוני לצד אחד בהפגנה של תומכי הפעולה שלדעתי היו בא גם שמאלנים ציונים ישר הימין הקיצוני כמו ברוך מרזל קפצו על העגלה ואותו דבר עם הפגנת השמאל וחדש ולמר רשף אני ממש לא מסכים שהדברים של גדי טאוב
הם כלשונך תלהמים, "חסרי האחריות ומה לעשות מריחים מהתחסדות ופופוליזם"
יוני 8, 2010 at 9:00
מאת צלי רשף:
יוני 7, 2010 at 16:26
גדי, הצטערתי על דבריך המתלהמים, חסרי האחריות ומה לעשות מריחים מהתחסדות ופופוליזם."
–
אני מסכים עם דבריהם של מיכה ואלון –
אתם הרי *האחרונים* שראויים להטיף לשמאל או לציבור כולו מה לעשות (?)
רק בישראל יכול מנהיג מפלגה שדחקה את פעיליה החברתיים עמוק מטה ברשימתה,
עורך דין מסחרי המייצג את עניניהם של גדולי הקפיטליסטים –
http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20061025_5521&layer=market&layer2=market
בורגני עם קבלות שעל פי ווי-נט מרוויח 116,666 ש"ח לחודש רק מחברה (ועוד משפחתית) אחת –
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2956610,00.html
להחשב 'שמאלני' ולהטיף לפרולטריון (?) על 'ערכי מפלגת העבודה המקוריים' עאלק –
ולהתיימר בשם תומכי מפלגות שמאל נוספות 'ממר“צ וחד“ש ועד לתומכי מפלגת העבודה' –
לזעוק ש'מליונר מצפצף' אחר כביכול (אהוד ברק) לא 'מייצג אותו' (?)
('אהוד ברק לא מייצג אותנו.
על אהוד ברק ללכת הביתה.
על אהוד ברק לאפשר לתנועת העבודה לחזור לערכיה') –
.
יסלח לי מיכה, אבל זה כבר יותר קומי מ'עצוב' –
מבחינת הדגש על 'ערכי שמאל' דווקא, אתה וברק נראים דומים להפליא (?) –
כמתחרים בדמגוגיה על השליטה בכוח הפוליטי ותו לא.
.
מהם אם כן התחסדות פופוליזם ודמגוגיה, אם לא הקריאה הנרגשת שאהוד ברק 'לא מייצג אותך' –
*ברור* ש'אהוד ברק לא מייצג אותך' אם אתה הרי בכלל חבר מר"צ (?), שגם היא כמפלגת העבודה 'רשומה באינטרנציונל הסוציאליסטי' –
אבל לחבק עצים (או פלסטינים, או עצים פלסטינים) זה מה שמעניין אותה, ולא הנושא החברתי *שהיה מצע הבחירות של מפלגת העבודה* ב-2006 –
ומאז, איפה 'מצע', איפה 'מנהיגות חברתית' ואיפה נעליים –
מי שאולי ראויה לדבר על 'ערכי מפלגת העבודה' היא אם כבר שלי יחימוביץ' אדוני, שלמצער פיה וליבה שווים –
אבל לא אתה.
ומכאן גם במחילה, שאתה האחרון שראוי להטיף למישהו על 'דברים מתלהמים, חסרי אחריות ומריחים מהתחסדות ופופוליזם'.
————————————————————
ציטוט:
"צריך לפעול עכשיו למען שלום עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי.“
–
וגם בנושא השלום ראוי שתסיקו את המסקנות:
אתם אלה שהפכתם את השמאל מאידיאולוגיה דומיננטית לקריקטורה של עצמה –
פעילותכם היא שקיצצה את מנדט השמאל הציוני מגוש גאה של 44+12 מנדטים לשריד מעורר רחמים של 18 ו-3 (!) מנדטים היום –
והביטוי 'שלום עכשיו' היום (אם כבר) מקושר כבר בדעת הציבור להפצת שקרים ממוסדת –
http://www.news1.co.il/Archive/001-D-182660-00.html?tag=13-37-42
("בית המשפט חייב את שלום עכשיו להתנצל על מידע שקרי בדוח לפיו התנחלות רבבה יושבת על אדמות פלשתיניות גזולות")
.
בכל 'פועלכם' עאלק רק הצלחתם לזרוע פילוג, להסית במודע את העולם כנגד ישראל, לעודד את הפלסטינים 'להשיג עוד ועוד' בהסתה ובאלימות – וכך *להרחיק כל סיכוי* לשלום.
לכן (אם כבר) טלו *אתם* קורה מבין עיניכם –
או יותר נכון את הראש שלכם מתוך מקום אחר –
ואם לאחר כל כך הרבה זמן שאתם חוזרים בלהט על אותה חרטא ורק מצליחים בסופו של דבר לגרום יותר ויותר נזק –
תסיקו *אתם את המסקנות לגבי עצמכם* קודם – במקום לקרוא לאחרים להתפטר או להטיף לאחרים על התחסדות.
יוני 8, 2010 at 10:17
—>מגבניק: "אני מסכים עם דבריהם של מיכה ואלון –
אתם הרי *האחרונים* שראויים להטיף לשמאל או לציבור כולו מה לעשות (?)
רק בישראל יכול מנהיג מפלגה שדחקה את פעיליה החברתיים עמוק מטה ברשימתה,
עורך דין מסחרי המייצג את עניניהם של גדולי הקפיטליסטים – "
לא לזה כיוונתי. בזמנו אני חשבתי ששלום עכשיו יכולה לשלב ידיים עם ארגונים יותר שמאלנים ולקחת עמדת מנהיגות שתמנע את התפוררות השמאל לרסיסים ואת הטון הקיצוני. אז חשבתי שכולנו בסך הכל תומכים באותם דברים למרות ההבדל בין ציונים ללא ציונים, בטחוניסטים ולא ביטחוניסטים. אבל שלום עכשיו מאד חששה ממגע עם אנשים וארגונים שנתפסו בעיניה כקיצוניים וקיקיוניים. אבל עכשיו, כאשר שלום עכשיו כבר איבדה את עמדת המנהיגות בשמאל, הטון הקיצוני שולט, והמפריד הוא כבר רב מהמשותף בין הרסיסים השונים של השמאל, עכשיו משלבים ידיים. בשביל מה? כדי להעביר מסר ריק מתוכן ועמוס קלישאות?
אבל, חשוב לציין כמה דברים:
1) צלי רשף היה חבר ונדמה לי גם ח"כ במפלגת העבודה, ויריב אפטנהיימר בוודאי חבר במפלגת העבודה. זאת בנוסף לכך שמפלגת העבודה נתפסה בעבר כמנהיגה של השמאל.
2) בספקטרום המאד רחב של השמאל גדי טאוב וצלי רשף מאד קרובים אחד לשני. צלי רשף רחוק מלהיות קיצוני. אבל השאלה היא לא רק מה אדם מאמין ומה הם עקרונותיו, אלא איך הוא מתמודד עם המציאות המדינית-ביטחונית-פוליטית-ארגונית שקיימת עכשיו. ובעניין הזה יש סיבות לבקר גם את שלום עכשיו וגם את השמאל הלאומי.
יוני 8, 2010 at 17:19
מאת מיכה:
יוני 8, 2010 at 10:17
"…אבל השאלה היא לא רק מה אדם מאמין ומה הם עקרונותיו, אלא איך הוא מתמודד עם המציאות המדינית-ביטחונית-פוליטית-ארגונית שקיימת עכשיו. ובעניין הזה יש סיבות לבקר גם את שלום עכשיו וגם את השמאל הלאומי."
–
…ותרשה לי להוסיף, ואולי גם תסכים:
במרחב הציבורי *של היום*, השאלה הקובעת היא לאו דווקא לאיזה ארגון אדם משתייך או השתייך בעבר –
או 'חבר של מי הוא' כן, או 'חבר של מי הוא' לא –
או על איזה עמדות הוא 'רק רומז' שהן שלו, או 'נמנע משום מה מלהצהיר' שהן שלו (?) –
השאלה הקובעת היא מהן *תוצאות התבטאויותיו ומעשיו* או *הימנעותו* מהם –
ובמיוחד מעשים/חדלונות שהוא חוזר עליהם *באופן עקבי*, ותוצאות שיכול היה *לצפות אותן מראש* –
.
כפי שאמר כבר לאחר התפכחות פוליטית אלכסנדר ינאי לשלומציון המלכה אשתו:
'אל תתיראי מן הפרושים ולא ממי שאינם פרושים, אלא *מן הצבועים* שדומים לפרושים, שמעשיהם כמעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס' :
.
קצתי בניסוחים הפתלתלים והמיתממים של מסרי השמאל הרדיקלי-העאלק-לא-רדיקלי –
קצתי ב'השתייכויות' המהוגנות *לכאורה*, ובמניעים 'האצילים' *לכאורה* –
אם יש משהו ללמוד מהעאלק 'משט שלום' הזה לאלה שעוד לא למדו זאת עד היום –
זה הלקח שרק מהטי-שירט שלובש אדם, כמו מההצהרות שהוא מפזר לתקשורת, אין להסיק בהכרח לגבי *כוונותיו* :
מצידי שיציג אפילו תעודה שתיפרש בידי שני מלאכים לקול תרועת חצוצרות, שתזהה אותו בתור הצדיק הל"ו –
(כשהוא מצולם בה במגפיים וגלימה ועם האות 'S' על החזה 🙂 )
בסטנדרטים האומללים של היום, לא יהיה בה *שום דבר* כדי להעיד בהכרח על נוהגו וכוונותיו, ממש כמו ב'תעודת חבר במפלגת העבודה' (?)