יוני 2, 2012
ציטוט – שלמה אבינרי על גיבורי הנכבה
העיסוק המתרחב בנכבה הוא תופעה חיובית. אך בראש ובראשונה צריך לנסות, מעל ומעבר לאמוציות הקשורות באורח טבעי בנושא, לנסות ולקבוע מה היתה הנכבה ומה היא לא היתה. הנכבה לא היתה אסון טבע או אירוע שהציבור הפלסטיני היה רק אובייקט פאסיבי להתרחשותו. הנכבה היתה פועל יוצא של הכרעות מדיניות וצבאיות של מנהיגי הציבור הערבי הפלסטיני ושל ההולכים בעקבותיהם. הנכבה היתה תוצאתו של סכסוך מזוין שנסתיים במפלה צבאית פלסטינית וכלל-ערבית. (למאמר המלא באתר הארץ…)
יוני 2, 2012 at 19:54
איני זוכר אם כבר הבאתי פה באתר את דבריו
אבל עזאם פחה מזכ"ל הליגה הערבית אמר עם הקמת ישראל וערב פלישת צבאות שבע מדינות ערב שמה שעשו לוחמיו של צינגס חאן ושאר הברברים יחוויר לעומת מה שאנו הערבים נעשה ליהודים.
הם התכוננו,וביחוד ערביי הארץ לשחוט אותנו ואנחנו רק גרשנו אותם. חלק מהם ברחו ביוזמתם כמו למשל ערביי חיפה.
אילו לא הינו מסלקים אותם לא היה לנו יום אחד של מנוחה.
ולהזכיר שוב. הם הפולשים והם הכובשים בארצנו.
ואילו יכלו היו עושים לנו היום מה שהתכוונו לעשות לנו אז.
בששת הימים נתפסו תעודות ירדניות המורות לצבא הירדני לפני המלחמה להשתלט על ישובים יהודיים מסוימים ולהשמיד את כל תושביהם
רק יהודי בעל שנאה עצמית הגוררת אותו לרצון להתאבדות לאומית ממש פיזית , ומוסווית בנימוקים כאילו מוסריים יכול לרצות להשיבם אל תוכנו.
יוני 18, 2012 at 23:44
בקשר לנכבה, הייתי מצפה ממך גדי לזרוק איזו מילה על "מוסר-הצדקת-הקורבן" שהסברת את הבעייתיות שלו כ"כ יפה ב"מרד השפוף"…
יוני 24, 2012 at 0:22
הנה התשובה לנכבה
http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=352198
יוני 27, 2012 at 14:09
סלמאן מצאלחה כתב מאמר מסקרן בהארץ היום.
http://www.haaretz.co.il/opinions/1.1741499
אם מתעלמים מכל מיני שטויות שהוא כתב, נראה שהמסר העיקרי שלו הוא תמיכה בשצי מדינות לשני עמים במקום בדו-לאומיות — בלית ברירה אם לא משום סיבה אחרת.
יוני 27, 2012 at 22:38
שתי מדינות לשני עמים כשהירדן הוא הגבול
יוני 28, 2012 at 14:51
"שתי מדינות לשני עמים כשהירדן הוא הגבול"
והערבים בתוך הגבול הזה אזרחים שווים עם זכות הצבעה לכנסת?